להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

שמש שקרנית – חשיבות ההגנה מהשמש גם בחורף

באקלים הארץ ישראלי שטוף השמש, קשה מאוד לברוח מקרניה של החמה אפילו בימים סגריריים בהם היא מתחבאת תחת מעטה סמיך של עננים.
חשוב מאוד להגן על עור הפנים והגוף מפני השמש, בין אם היא גלויה או סמויה. חשיפה ממושכת לשמש עשויה להסב נזקים בריאותיים רבים כמו למשל, פגיעה ברשתית העין והתפתחות של קטרקט, התייבשות כתוצאה ממכת חום יחד עם סימפטומים של כאבי ראש, בחילות, הזעה וכמובן תסמינים ויזואליים כגון הופעת אדמומיות, נפיחות ושלפוחיות על גבי העור שעשויות להיחשב גם ככוויה, לגרום להופעת כתמי שמש לא אסתטיים ובמקרים קיצוניים גם לסרטן עור.

חשיפה לא מבוקרת לשמש באופן מצטבר עשויה להפוך למלנומה, סרטן העור השכיח ביותר באוכלוסייה של גילאי 18-29 המתרחשת כאשר תאי העור מייצרים פיגמנט. התאים הסרטניים עלולים להתפשר גם לבלוטות הלימפה ואיברים אחרים.
אגב, קרינת השמש משפיעה לרעה גם על מערכת החיסון ומעלה את הסיכוי לחלות במחלות שונות.

עור הפנים והגוף רגישים במיוחד לשמש, שעשויה לשנות את המרקם ולפגוע בגמישות העור, להאיץ תהליך של הזדקנות מוקדמת בין אם שקעים מתחת לעיניים, קמטוטים, פיגמנטציה.

אל תתנו למזג האוויר להטעות אתכם. כמות קרנית ה-UV אינה פוחתת הרבה בחודשי החורף ויש להיזהר מאוד, במיוחד במהלך חופשות סקי בפסגות ההרים. אף אחד מאתנו לא מעוניין לסיים את העונה הקרה עם עור פגום או חלילה בעיה בריאותית. אז מה עושים?

נמרחים בכל יציאה

לא חושבים פעמיים. חשוב להשתמש בקרם הגנה של לפחות  SPF 30, בספקטרום רחב על מנת לחסום הן UVA ו UVB. כדאי למרוח את הקרם לפחות 30 דקות לפני היציאה לשמש תוך שימת דגש על כל האיברים החשופים ואזורים רגישים במיוחד כמו סנטר, מצח, לחיים ולא לשכוח למרוח גם על הצוואר וגב כפות הידיים. יש לחדש את קרם ההגנה כל שעתיים וכן גם בימים קרים במיוחד.

קרם הגנה

התאמת קרם ההגנה לסוג העור

כדאי להגיע לקוסמטיקאית לפגישת אבחון של סוג העור על מנת להתאים את קרם ההגנה המומלץ. לא רק בעלי עור פנים בהיר חשופים לסכנות השמש, אך אין ספק שהם זקוקים למקדם הגנה גבוה במיוחד. יש לשים לב שבכל הנוגע לבעלי עור שומני, השמש עשויה להיות אכזרית במיוחד ולהמריץ את הפרשות השומן וכך להגדיל את הסיכוי לאקנה, פצעונים ואדמומיות וכך גם מי שסובל מאקזמה או בעיות עור שונות, סבוריאה וכולי. קיימים מסנני קרינה נטולי שומן או כאלה המיועדים לעור יבש במיוחד להתאמה מושלמת לסוג העור לאחר אבחון מקצועי.

קרם הגנה משודרג

קרמים מתקדמים כוללים היום הגנה משולבת במוצר אחד. כלומר הגנה מפני קרינת השמש אך גם מפני נזקי קרינה אינפרה אדומה הפוגעת למעשה ב-DNA של הפנים.

ההשלכות של חשיפה לשמש בחורף הן רפואיות וקוסמטיות. הקפידו על מריחה יומיומית של קרם הגנה פעיל ותיהנו מעור חיוני לאורך זמן.

דילוג לתוכן