להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

שאלות ותשובות נפוצות על פיגמנטציה

זוכרים את מראה העור החלק שהיה לכם ונעלם עם השנים? אתם לא לבד. רבים סובלים מפיגמנטציה, כתמי שמש וכתמי גיל שמכסים את הפנים ומייצרים הבדלי גוון לא מחמיאים. הבשורות הטובות שיש דרכים להילחם בפיגמנטים האלה, לטשטש אותם ולהפחית את הסיכוי של היווצרות כתמים. עם זאת, מדובר בתחום בו יש הרבה מאוד מידע ולא תמיד מדויק, שיטות רבות לטיפול ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם קוסמטיקאית מקצועית כדי לבחור נכון. כדי לסייע לכם בהכרות עם התופעה, הכנו כמה תשובות לשאלות נפוצות על פיגמנטציה.

מדוע אנו סובלים מפיגמנטציה?

יש הרבה מאוד סיבות להופעה של פיגמנטציה כשכל אחד מאתנו יסבול מהתופעה מסיבה אחרת או משילוב של מגוון סיבות. לרוב מדובר בתוצאה של שינויים הורמונאליים למשל, הריון, לידה, גיל המעבר אבל גם אספקטים גנטיים ותזונה לקויה בעלי תפקיד בהיווצרות של פיגמנטציה בעור. הסיבה העיקרית אצל רוב האנשים היא חשיפה ממושכת לשמש שמגבירה את ייצור המלנין שמשזף את העור אבל השיזוף ולמעשה הפיזור של הפיגמנטים על גבי העור אינו אחיד והכתמים נותרים גם אחרי שהשיזוף יורד והצטברות הפיגמנטים מייצרת כתם. גוון הכתם תלוי בכמות של המלנין כשירידה בכמות המלנין מייצרת כתם בהירר בהשוואה לגוון העור הטבעי ועלייה בכמות המלנין תייצר כתם כהה לעומת גוון העור המקורי.

היכן ניתן לראות כתמי עור?

הבדלי פיגמנטציה נראים אצל אנשים שונים במקומות שונים מעור הפנים ועד עור הגוף, כולל אזור המחשוף, הגב והרגליים. כמובן שהיות והפנים הם החלק החשוף ביותר לשמש הן הסובלות העיקריות מפיגמנטציה. יש כתמים קלים יותר ויש כתמים עמוקים יותר הנוצרים בשכבה העמוקה של האפידרמיס. כתמי העור מסווגים לפי כתמים כתוצאה משינויים הורמונליים המכונים “מלזמה” וכתמי גיל נקראים “סולאר לנטיגו” שאף מעמיקים עם השנים.

איזה טיפולים קיימים לטשטוש כתמי עור?

יש מספר סוגי טיפולים ביניהם פילינג בדרגות שונות שנועד למעשה לקילוף שכבת העור, הסרת תאים מתים וחידוש התאים כשפילינג כימי עמוק הוא טיפול אגרסיבי יחסית שאף עשוי לעורר תגובה פוסט טראומטית בעור ולהסב לו נזק ורגישות בטווח הארוך כולל צלקות.
טיפול בלייזר נועד אף הוא להסיר תאי עור מתים והלייזר מגיע לשטח עמוק מאוד של העור ולכן הקילוף הוא אפקטיבי במיוחד אך מדובר בטיפול יקר יחסית שבמקרים מסוימים עשוי לגרום לכוויות בעור ולרוב יש לחזור עליו ועל הפילינג הכימי שוב כדי לטפל בכתמים חדשים.
ניתן גם לטפל בפיגמנטציה על בסיס קבוע כחלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח באמצעות קרמים המכילים חומרי הבהרה שונים כמו רטינול שמאט את ייצור המלנין, חומצה אזלאית, חומצה גליקולית או קרמים בעלי ריכוז גבוה של ויטמין C שהינו ויטמין בעל השפעה מבהירה כיוון שהוא מצליח לפרק את כתמי המלנין וגם מונע נזקי חמצון עתידיים שעשויים להחמיר את הופעת הפיגמנטציה.

כיצד להפחית את הסיכוי לפיגמנטציה?

הגנה מפני השמש היא ככל הנראה הפתרון הטוב ביותר: השתמשו בקרם עם הגנה גבוהה מפני השמש בכל יציאה לשמש מתחת לקרם הלחות או בקרם לחות המכיל הגנה מפני השמש וטפלו בכתמים בקרמים להבהרתם. בנוסף, חשוב להזין היטב את העור כדי שיהיה בעל מרקם גמיש ולהקפיד על תזונה נכונה, רוגע ואימון גופני. חשוב לגשת לייעוץ קוסמטי כדי לאבחן את הבעיה הדרמטולוגית, את עומק הכתם ולקבל המלצה על הטיפול והמוצר המתאימים ביותר.

דילוג לתוכן