להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

רטינול A לעור הפנים

תפקידיו רבים ומגוונים – הוא משפיע על מערכת הראייה, הוא חיוני לתפקודה של מערכת החיסון, הוא מגן על תאי הגוף בפני רדיקלים חופשיים ובהקשר ישיר לעור הפנים – הוא חיוני לייצור תקין של תאי עור, מזרז התקרנות תאים, ושומר על הרכות והגמישות של העור. כל מה שרציתם לדעת על ויטמין A .

כמו דברים רבים שקורים במקרה, כך גם התחילה דרכו של הרטינול. ראשית נסביר שרטינול הוא נגזרת מסויימת של ויטמין A . ויטמין זה יכול להגיע הן מן הצומח (ירקות ופירות צהובים וכתומים וירקות ירוקים כהים) והן מן החי (חלמון ביצה כבד ועוד). תחילת דרכו של הרטינול, והתגלית הגדולה לגביו, הייתה כחומר היעיל לטיפול באקנה ולאיזון עור שומני. מאז חלפו שנים רבות, וכיום יתרונותיו אינם מתחילים ומסתיימים בזה. הוא הפך למוצר פופולרי ביותר בתחום הקוסמטיקה, כשהתגלה שהוא גם מסייע לטשטוש והפחתת קמטים בפנים, באזור הצוואר, החזה ואף הידיים, לטשטוש כתמים כהים (פיגמנטציה) ולייצור גוון עור אחיד וחלק.

איך הפלא קורה?

רטינול מעודד ייצור סיבי קולגן ואלסטין – חומרים שתומכים בעור ומוסיפים לו לחות, ומסייעים בטשטוש קמטוטים והפחתתם. במפגש עם העור כקרם הוא חודר לשכבת הדרמיס, גורם לקילוף עדין של שכבתו העליונה של העור, מנקה אותו מתאים מתים ובכך מאפשר לתאים חדשים לצמוח. זאת ועוד – הוא מחדש תאים שנפגעו עם השנים או מקרני השמש, מסייע להם לתפקד כמו תאי עור בריאים, ובכך תורם לגמישות ולמרקם העור.

בהקשר של אקנה, כאמור, הוכח שהוא יעיל מאוד לטיפול, והוא עושה זאת על ידי מניעת סתימת הנקבוביות והיווצרות של תאים מתים. הרטינול מסייע גם בהשלת תאי עור מתים ובעידוד תאי עור חדשים ובריאים החיוניים למראה הזוהר, למוצקות העור ולהפחתת כתמי עור ונקודות שחורות.

היכן הוא נמצא?

ישנם קרמים רבים שמכילים רטינול וייעודם משתנה. אנו במעבדות GIGI פיתחנו את סדרת Retinol Forte. בין מוצרי הסדרה תוכלו למצוא קרם לילה, קרם הבהרה ומי פנים. קרם הלילה למשל מזרז את פעולות התיקון העצמי של העור בשעות המנוחה. הוא מסייע בהבהרת כתמים ובהענקת גוון אחיד לעור, הוא מזרז התחדשות של תאים חדשים, ובנוסף, מעודד התחדשות של סיבים אלסטיים שתורמים לשמירה על מוצקות העור, ומעניק לעור מראה רענן וזוהר.

מתי להתחיל?

את השימוש בקרמים המכילים את החומר, כדאי להתחיל כבר בתחילת שנות ה-30, אז אנו מתחילים לראות את השינויים בעור הפנים, ועל מנת למנוע גם מראש הופעת קמטים עתידיים.

חשוב ומעניין לדעת:
*ויטמין A אינו עובד רק על פני השטח אלא חודר לשכבות העמוקות של העור
*הרטינול קיבל את שמו מתרומתו לתפקוד רשתית העין, או בשמה האחר רטינה
*בפעמים הראשונות של שימוש ברטינול על פצעונים יתכן שתופיעה אדמומיות או מראה של עור מקולף. כמו כן היות והשימוש בו עלול לגרום לרגישות של העור, במיוחד בחשיפה לשמש, יש להתשמש במקביל לשימוש בו גם בתכשירי הגנה מפני השמש.
*חשוב מאוד לגשת לקוסמטיקאית מקצועית כדי להתאים שימוש נכון ויעיל של מוצרי רטינול לפי סוג העור והטיפול המבוקש.

דילוג לתוכן