להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

רואים עליך שאת לחוצה – כיצד סטרס משפיע על עור הפנים שלנו

החיבור בין גוף ונפש בא לידי ביטוי בהשפעה של מצבים רגשיים על תפקוד פיזיולוגי. מתח יכול לגרום להופעה של פצעונים על הפנים, עור מחוספס, קמטים ועד בעיות עור מהותיות כמו פסוריאזיס ואקזמה. המומחים מכנים את התופעה psychodermatology שכבר הפכה לתחום מחקר נפוץ במחלקות דרמטולוגיות רבות בבתי חולים ברחבי העולם.

במהלך מחקרים שנעשו בנושא נבדקו חולים שהתלוננו על שינויים במרקם העור או סבלו מהפרעות עור שונות ונמצא קשר ישיר בין מצב הרוח שלהם למצב העור. במאמר מיוחד באתר webmd, סיפרה קארן מאלין PsyD מאוניברסיטת מיאמי שהעור והמוח מחוברים ביחד ברמות שונות והרבה מקצות עצבים מחוברים לעור אשר עוטף את האיברים ולכן במצבים של מתח, למשל, הגוף משחרר הורמונים שעשויים לגרום לפצעונים וסימפטומים חיצונים נוספים.
אז מה עושים? איך נרגעים כך שהוא יגיב בהתאם ומרגיעים גם את העור בתהליך מפנק ומחייה? לפניכם כמה טיפים.

גלו את ההרפיה המתאימה

כל אחת מאתנו נרגעת בדרך אחרת: יש מי שתטבול באמבטיה מוקצפת בשמנים ואחרות יעסקו בפעילות גופנית משחררת, יאזינו למוסיקה או ייקחו חופשה להתנתקות מהשגרה המרתונית. ניתן לאמץ גם טכניקות הרגעה יעילות כמו דמיון מודרך, צ’י קונג, מדיטציה ויוגה לתרגול בזמן הפנוי כדי לנקות את הראש. שימו לב שמתח עשוי לגרום גם לגירוד ושפשוף אגרסיבי שפוצע את העור ולכן חשוב כמה שיותר להשקיע ברגיעת הנפש להרגעת הגוף והעור.

תזונה מאוזנת

לאוכל שאנחנו אוכלים יש השפעה ישירה על רמת הסטרס בגוף וכתוצאה מכך גם על עור הפנים. כמות גדולה של קפאין למשל יכול להעלות את מפלס החרדה והדריכות ואוכל מטוגן ועתיר שומן אף הוא גורם למתח. כדאי לשלב מזונות שתורמים לרוגע כמו, אספרגוס העשיר בחומצה פולית שחיונית לשמירה על הרוגע, אגוזים שעוזרים להתמודד עם תגובת לחץ, סלמון שעשיר באומגה 3 וידוע כמפחית חרדה וגם תה קמומיל שמסייע בהתמודדות עם הפרעות חרדה ונדודי שינה.

טיפול נכון בעור שסובל ממתח

חשוב לזהות כיצד הלחץ פוגע בעור ולהגיב בהתאם. כך למשל, לחץ כרוני מגביר באופן דרמטי את ההורמון קורטיזול שפוגע בלחות העור ולכן פעמים רבות העור מגיב ביובש קיצוני. ניתן להתאים לעור יבש טיפול באמצעות מוצרים ייעודיים לעור יבש העשירים בלחות. אם העור מתקמט עקב מתח, כדאי להשתמש במוצרי טיפוח המעודדים ייצור קולגן ותורמים למוצקות העור ולטשטוש הקמטים. אם העור מתכסה בפצעי אקנה ניתן להשתמש בג’ל טיפולי שמייבש פצעים שמייבש ומחטא ומזרז את תהליך הריפוי. אם הלחץ מדיר שינה מעיניכן ואתם מסתובבות עם שקעים וסימני עייפות מתחת לעיניים, כדאי לאושש את האזור באמצעות קרם עיניים מרענן שמכיל חומרי לחות ומעודד התחדשות תאים אלסטיים. רצוי לשלב בשגרת הטיפוח גם פילינג לקילוף התאים המתים וחידוש התאים.

דילוג לתוכן