להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

פיגמנטציה סולרית – איך להימנע ודרכים לטיפול

עונת הקיץ קרבה ובאה – ים, בריכה, טיולים נהדרים בטבע, פעילויות רבות ומגוונות, כולנו רק מחכים לרגע שבו נוכל לצאת ולבלות את זמננו בשמש החמימה לאחר חודשים ארוכים של קור ורצון עז לא לעזוב את השמיכה.
אך חמימה ונעימה ככל שתהיה, לקרני השמש השלכות רבות, אחת מהן היא פיגמנטציה.
תופעה של הופעת כתמים על העור, המשתנים בצבעם מבהיר לכהה, בגודלם ובמיקומם היא תופעת הפיגמנטציה. תופעה שניתן לחיות איתה בשלום, אך לרבים מאתנו היא תהווה הפרעה אסתטית לא נעימה שנעדיף ככל האפשר להימנע ממנה, ואם לא – כדאי שנמצא לה פתרונות.

פיגמנטציה סולרית, איך היא מתרחשת?

בעור של כולנו יש רכיב חיוני הנקרא מלנין, הוא זה שמעניק לנו את צבע העור, מבהיר עד כהה. אך המלנין לא קיים אך ורק כדי להעניק לנו צבע, הגוף בעצם משתמש בו לסינון קרינת השמש. שיזוף הוא בעצם ייצור מוגבר של מלנין, שגורם להקהיית גוון העור תוך כדי ניסיון להגן עליו מפני הקרינה החזקה של השמש.
פיזור לא אחיד או ייצור יתר של המלנין על גבי העור הוא זה שגורם לפיגמנטציה. לכן חשיפה מוגברת לשמש יכולה להוות גירוי ליצירת כתמים על גבי העור. סיבות נוספות לפיגמנטציה הן היריון, גנטיקה, דלקות בעור, קעקועים או כוויות. גוון עור כהה נוטה לייצר יותר מלנין וגם זו יכולה להיות סיבה לפיגמנטציה.

קרם הגנה לפנים
קרם הגנה SPF30 מסדרת SUN CARE

כיצד נמנע מפיגמנטציה או נטפל בבעיה הקיימת?

ראשית, נפעל למניעת התופעה. הגנה מהשמש היא החשובה ביותר. ההגנה משמעותית לאורך כל השנה, אך במיוחד בחודשי הקיץ החמים בהם העור שלנו לא תמיד מסוגל להתמודד עם חוזק השמש ביעילות המרבית. ישנם מקדמי הגנה רבים שיעשו את העבודה נאמנה, כל שעלייך הוא רק לבחור את זה שמתאים לך, עדיף עם ההגנה הטובה ביותר. בנוסף לכך, ניתן להיעזר בכובע רחב שוליים ועליונית עדינה שישמרו עלייך קיצית ומוגנת מפני השמש.
טיפול בבעיה הקיימת יכול להיעשות בדרכים רבות – החל מדרכים כימיות ועד תכשירים טבעיים שאפשר למרוח על העור ולצמצם את הנזקים במהירות.
פילינג בעזרת חומרים כימיים גורמים לקילוף והסרה עדינה של תאי העור והבהרת הכתמים. אם נשארים כתמים על העור, פעולת הפילינג תבהיר אותם. עם זאת, בפילינג כימי יכולות להיות תופעות לוואי פחות נעימות כמו יובש, אדמומיות וקילוף של העור.
טיפול במכשירי לייזר יוצר כוויה ממוקדת באזור הכתם. לאחר מכן האזור מתקלף והכתמים נעלמים. טיפול זה דורש מספר חזרות בהפרשים. ניתן לקבל תוצאות איכותיות אך גם כאן יש תופעות לוואי פחות נעימות כמו אדמומיות וקילוף העור עצמו.
קרמים המבוססים על ויטמין E, C, רטין A וכדומה עוצרים את התפשטות וייצור המלנין. להבהרת העור, ניתן להשתמש בקרמים המכילים אנטי אוקסידנטים. שימוש קבוע בתכשירים אלה תוך הישמרות מהשמש יכול לעזור להעלמת כתמי הפיגמנטציה בצורה מאוד יעילה.

ECTER C
קרם הבהרה מסדרת ESTER C

כעת, את מוכנה לקיץ ויודעת מה הוא יכול להביא איתו. צאי אל השמש ותיהני מכל רגע שלך בעונה החמימה והכיפית הזו שכה חיכית לה ואל תשכחי לטפח ולדאוג לעור שלך ככל שניתן בזמן הזה.

דילוג לתוכן