להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

פיגמנטציה אצל גברים – מה עושים

גברים רבים מבחינים יום אחד בכך שהם התבגרו: קשה יותר לרוץ על ההליכון, מתעייפים בשעה מוקדמת מהרגיל ואפילו העור מגיב בהתאם – קמטים חורצים את הפנים וכתמים מופיעים במקומות שעד כה היו בגוון אחיד כמו מצח, לחיים, עפעפיים.

מדובר בתופעה טבעית של פיגמנטציה הנגרמת מחשיפה ממושכת לשמש וגם בשל הזדקנות העור או פשוט כתוצר של נתונים גנטיים. עם זאת, אל תקבלו את רוע הגזרה כי יש בהחלט מה לעשות. הבהרת העור תסייע לכם להיראות צעירים ורעננים יותר וניתן לטשטש כתמים וכמובן להפחית את הסיכוי שיעמיקו או יופיעו כתמים חדשים בעתיד. זכרו שרוב הכתמים ושינויי הגוון נוצרים כשהעור נפגע על ידי השמש והתאים פשוט מייצרים מלנין שגורם לשינויי פיגמנטציה.
אז מה עושים? הנה כמה טיפים חשובים בנושא.

ההגנה הנדרשת

היות וכתמי שמש הם תוצר של חשיפה לשמש, חשוב לצאת כל יום רק לאחר שהפנים מרוחים היטב בקרם הגנה בעל SPF כדי ליהנות מכיסוי מלא מפני קרינת UVB. רצוי לחדש את קרם ההגנה כל מספר שעות ולא לוותר עליו גם בימים חורפיים ומעוננים. גם תזונה עשירה בפירות וירקות יכולה לסייע בנזק החמצוני הנגרם על ידי חשיפה לקרני השמש. העשירו את התפריט בשעשועית, ברוקולי, תות שדה.

פילינג לחידוש התאים

אם טרם התנסיתם בפילינג, הגיע הזמן. זהו טיפול מפנק להפליא שנועד לקלף את התאים המתים בעור במטרה לעודד צמיחת תאים חדשים וכך גם העור נראה בהיר יותר. פילינג אגרסיבי כמו פילינג כימי עמוק או פילינג באמצעות לייזר נחשבים יקרים במיוחד ופילינג כימי עמוק עשוי אף לפגוע בעור ולייצר תגובה פוסט טראומטית שלא לדבר על זמן החלמה ממושך של מספר ימי התאוששות.
רצוי להעדיף בשלב הראשוני פילינג באמצעות מוצרי טיפוח ייעודיים כמו פילינג אורז שמבוסס על אבקה עדינה של גרגרי אורז עם רכיבים מחדשים ומרגיעים כמו שיבולת שועל ונגזרת של ויטמין CC, חומצה סליצילית לקילוף עדין ואלנטואין להרגעת העור ללא יצירת גירויים מיותרים.

סרום וקרמים להבהרת העור

פיגמנטציה היא תהליך שמבשר על הזדקנות העור וכדי להבהיר את העור ולמנוע נזקי חמצון חשוב להשתמש במוצרים המבוססים על ריכוז גבוה של ויטמין C שמחייה את המרקם ומבהיר את העור. סרום ויטמין C מפרק את כתמי המלנין ועל הדרך גם מנטרל רדיקלים חופשיים שלרוב מעצימים את הכתמים. כדאי להשתמש גם בקרמים לעידוד ייצור סיבי קולגן עם חומרי הבהרה כמו רזברטול שעוצר את ייצור המלנין ובקרם משקם לחידוש הרקמות. מומלץ להשתמש גם בקרם לילה משקם שמשלב נגזרת של ויטמין C עם חומצה מנדלית ומתקן את נזקי העור על ידי המרצת חילוף החומרים וחידוש הרקמות באפידרמיס כוללל העלאת רמת הלחות הטבעית של העור.

בכל מקרה, לפני שמתחילים לפעול, כדאי לאבחן את הכתמים ולוודא שהם לא חלילה נגעים טרום סרטניים. פנו לייעוץ מקצועי אצל רופא עור ואם מדובר בפיגמנטים בלבד, המשיכו לטיפול אצל קוסמטיקאית

דילוג לתוכן