להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

סבוריאה ודרכים לטפל בה

התזונה, הלחץ הנפשי, ההורמונים וההגיינה – איך מטפלים בסבוריאה, ומה לנו במעבדות GIGI יש להציע לטיפול במחלה?

סבוריאה (“סבוריאה דרמטיטיס” או “דהנת” בשפה העברית), היא מחלת עור דלקתית כרונית, הנגרמת על ידי פעילות יתר של בלוטות החלב, פוגעת בשכבות העליונות של העור ומתאפיינת בהפרשה מוגברת של שומן. תפקידן של בלוטות החלב במצב רגיל הוא לייצר חומר בשם סבום – שומן עורי שמיוצר בתוך בלוטות חלב ומופרש על מנת להגן על העור מהסביבה החיצונית. אצל אנשים הסובלים מסבוריאה, בלוטות החלב מייצרות סבום עם רמה גבוהה של חלבון, כשהתוצאה היא קילופי עור ואדמומיות, קשקשת יבשה, ועור שומני מאוד באזורים הנגועים. את התסמינים הללו ניתן לראות בעיקר בפנים ובאזור הראש, אך הם יכולים להופיע באזורים נוספים בגוף שעשירים בבלוטות חלב כגון כתפיים, בין השכמות, באזור בית השחי, העפעפיים, הגב עליון והמפשעה.

מי סובל מהמחלה

רבים סובלים מסבוריאה, מדובר בכ-15 אחוזים מכלל האוכלוסיה. מחקרים מראים כי המחלה שכיחה יותר אצל גברים, ואצל אנשים בעלי גוון עור בהיר. באופן כללי היא יכולה להופיע מגיל הינקות, כשהשיא שלה היא בסביבות גיל 40. הסיבה המדוייקת להופעתה עדיין אינה ברורה, אך מקשרים אותה לגורמים שונים שעלולים אף להחריף את תסמיניה – מזג אוויר קר, לחצים נפשיים, שינויים הורמונליים, מחסור בשינה ותזונה לא נכונה.

דרכי טיפול

הטיפול במחלה יכול להיות רחב וכולל שינויים בהרגלי תזונה, נטילת תוספי מזון, שמירה על הגיינה, תרופות שמכילות חומרים אנטיביוטיים, שימוש בתכשירים קוסמטיים שונים שנותנים מענה למחלה, ואספקת לחות מוגברת על בסיס קבוע לעור.
כאשר המחלה מתפרצת בחומרה נהוג למרוח על העור משחות שמכילות קורטיזון (סוג של סטרואיד), אולם לא נהוג להשתמש בהן לאורך זמן שכן הן עלולות לגרום לתופעות לוואי, ואינן מטפלות במחלה עצמה אלא רק בסימפטומים. כך שלאחר הפסקת הטיפול המחלה חוזרת ועלולה לתקוף אף יותר.

תזונה נכונה

ההמלצה לאלה הסובלים מסבוריאה היא לשלב בתפריט היומי פירות וירקות, קטניות, דגנים מלאים, ולצרוך שמנים מן הצומח כגון אבוקדו או טחינה. במקביל יש לצמצם צריכת שומנים מהחי, ולהימנע ממזונות מטוגנים ומזונות מעובדים. כמו כן מומלץ לצרוך תוספי תזונה וויטמינים על בסיס קבוע כגון ויטמין A, ויטמין E, ויטמין C, וצמחי מרפא שמטהרים את הכבד כגון סרפד (מועיל לטיפול בדלקות ובאלרגיות), כורכום (מעכב חומרים שגורמים לדלקתיות) או אמנון ותמר (משמש כאנטי דלקתי).

טיפוח והיגיינה

חשוב לשמור על ניקיון יסודי וקבוע של העור, במיוחד באזורים הנגועים במחלה. חשוב לנקות את העור בסבון ללא שמנים (Oil Free), להקפיד מאוד על הגנה של העור מפני השמש, להשתמש בקרם לחות עשיר על בסיס מים, ובתכשירים המיועדים לטיפול במחלה. חשוב לציין ששימוש בתכשירים שאינם מתאימים לסובלים מסבוריאה עלולים להביא להחמרה במצב.

רגיעה נפשית

רצוי להימנע ככל הניתן ממצבים של לחץ, מתח וחרדה נפשיים. שמירה על איזון נפשי תעזור לרגיעת המחלה.

קרמים ייעודיים לטיפול בסבוריאה

הטיפולים האפקטיביים ביותר במחלה הם טיפולים ייעודיים. בטיפולים אלה משתמשים בתכשירי שונים שמותאימים במיוחד לטיפול בסבוראה, ויש בהם חומרים שתפקידם להרגיע את ההתפרצות שלה. ישנם מוצרי טיפוח ליום-יום, מוצרי טיפול מקצועיים, ומוצרים מיוחדים לטיפול באזור הקרקפת, הגוף או הפנים. תכשירים שנועדו לטפל בהתפרצות סבוריאה מכילים מרכיבים משקמים ומחדשים ובהם חומצה מנדלית, ויטמין C , ורכיבים טבעיים אחרים שמרגיעים את העור, סופחים עודפי שומן ושומרים על המרקם והרכות שלו.

במעבדות GIGI פיתחנו קרם יעודי לטיפול במחלה – קרם פנים לטיפול בסבוריאה מסדרת ESRER C. לקרם מרקם עדין, הוא מרגיע את העור ומטפל במחלה. מדובר בנוסחה ייחודית נטולת שומן שמכילה ויטמין C , שמחזק את פעילות העור ומרגיע דלקתיות, חומצה מנדלית, אשר גורמת לקילוף עדין של העור, ולחות שמרגיעה את העור. הקרם נספג במהירות ומונע ברק ושמנוניות לאורך שעות.

דילוג לתוכן