להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

ניקוי פנים – כמה פעמים נכון לעשות זאת

האם ככל שאנו מנקים את עור הפנים שלנו, אנו עוזרים לו להיראות חיוני וצעיר יותר? התשובה היא חד משמעית לא! כי כמו הרבה דברים אחרים, גם בניקיון הפנים אסור להגזים. אז איך נכון לנהוג בעור הפנים ומהו השילוב המנצח? מיכל חלילי, מדריכה בכירה במעבדות GIGI עונה על השאלות.

המגנים של העור

כולנו רוצים להיראות טוב, וכיוון שהפנים שלנו הם כרטיס הביקור שלנו, אנו משתדלים להעניק להם את הטיפול הנכון, ולשמור על עור הפנים שלנו מטופח ונקי. אולם, מתברר שיש כזה דבר נקי מדי, ושיש לכך השלכות על המראה שלנו ועל עתיד עור הפנים שלנו. ניקוי יתר של עור הפנים לא רק שאינו מועיל הוא אף יכול להזיק לו ולגרום לו להיראות פחות בריא ופחות חיוני.
רגע לפני שנדבר על תדירות הניקוי והשלכותיה, חשוב שנכיר כמה דברים בסיסיים שיעזרו לנו להבין מדוע בכלל עלינו לנקות את עור הפנים.
השכבה העליונה של העור – השכבה החיצונית ביותר של האפידרמיס שחוצץ בין הגוף לסביבה – נקראת השכבה הקרנית. זוהי שכבה של תאים מתים, שמהווה מעין מחסום ומגינה על העור מפני חדירה של שמש, של רדיקלים חופשיים, של פטריות למיניהן, ושל מיני מיקרואורגניזמים אחרים. תפקיד נוסף של שכבה זו הוא לדאוג שלא יתאדו המים בדרמיס ובאפידרמיס, שכן לחות היא דבר חיוני מאוד לעור הפנים שלנו.
ובכל זאת, עור הפנים שלנו חשוף תמיד לפגעי מזג אוויר, לנזקי הסביבה, ובכל יום מתווספים עליו שכבות של שומן ולכלוך. תפקיד של הניקיון אם כך הוא לנקות את הפנים מהשומן והלכלוך הללו, וכמובן משאריות איפור למי שמשתמשת בו. בעבר היו משתמשים במי פנים ובחלב פנים, שכן יש לכלוך שנמס בשמן ויש לכלוך שנמס במים. היום קיימת חלופה מתקדמת שמקיימת במוצר אחד פונקציה כפולה – הלא היא סבון הפנים. ישנם סבונים ייעודיים לסוגי עור שונים, כך למשל סבון פנים שמותאם לעור שמן הוא בעל מרכיב טיפולי יותר, הוא מנקה את העור וגם מכיל חומרים פעילים שעוזרים לאזן את פעילות בלוטת החלב. בלוטות החלב מפרישות חלב, נוזל שומני הקרוי בלועזית סֶבּוּם. זוהי למעשה מעטפת שומנית שתפקידה לרכך את העור, להגן עליו, לספוג קרינה UVA UVB, והוא אנטי-ספטי ואנטי-בקטריאלי.

מה לא לעשות

ועכשיו הגענו לעצם העניין… כשמנקים יותר מדי את עור הפנים אז אנו למעשה מסירים את שכבת ההגנה הזו, את הסבום. בנוסף לכך לעור יש מעטפת חומציות שצריכה לעמוד על PH 5.5, ואם כל היום נשטוף את הפנים נוריד גם רמת החומציות ונוציא את רמת הלחות מאיזון.
אז אם לכם נטייה לחשוב שככל שתעשו יותר פילינג גרגירים, מסכות או אם תשטפו את הפנים 4 פעמים ביום בסבון ואף רק במים, הפנים שלכם יהיו נקיים יותר, עכשיו אתם יודעים שאתם טועים. ויותר מזה – אתם גורמים אך ורק לנזק. שטיפה יתרה של העור במים גורמת להתאדות הלחות הטבעית של העור, שימוש רב בסבון או בחומרים אחרים מסיר את השכבות העליונות שלו וחושף אותו לפגעי הסביבה, ולחדירה של חיידקים או רעלנים שיכולים לגרום ליובש, להתבגרות מוקדמת של העור, לגירויים ולאקנה. גם פיגמנטציה יכולה להופיע במקרה שכזה, שכן ברגע שהעור חשוף אז התאים המלנוציטיים ייצרו פיגמנטציה – הם ייצרו מלנין כדי להגן על העור.

אז מה כן מומלץ

את עור הפנים מומלץ לנקות מקסימום פעמיים ביום, אפשרי פעם רק במים ופעם עם סבון פנים שמותאם לעור הפנים שלכם. מי שסובל מעור יבש צריך לנקות את הפנים בבוקר רק במים, ורק בערב עם סבון. ומי שבעל עור בעייתי מומלץ תמיד פעמיים ביום, עם סבון שמתאים לצרכים של העור. אחד הדברים הכי חשובים, ואחד התנאים לעור פנים חיוני ובריא, הוא משק מים מאוזן, ושגרת טיפוח מדויקת לפי סוג העור ולפי הגיל.

דילוג לתוכן