להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

מיכל חלילי בתכנית הרדיו של מיכל צפיר

כך תתאימי את מוצרי הטיפוח לעונת הקיץ

מיכל חלילי, המדריכה הבינלאומית שלנו התארחה בתכנית הרדיו, ‘חיים טוב יותר’ עם מיכל צפיר
ושוחחה עמה על שגרת טיפוח העור בקיץ:

מיכל צפיר: נמצאת אתנו על הקו מיכל חלילי, מדריכה בכירה בינלאומית במעבדות GIGI.
אנחנו מדברים על שינוי מוצרי הטיפוח בהתאם לעונות השנה ועכשיו אנחנו בפתחו של הקיץ. מה זה אומר? יש דברים שאנחנו צריכים להיפטר מהם או להחליף?
מיכל חלילי: קודם כל, כמו שאנחנו משנים את ארון הבגדים שלנו, את מה שאנחנו עושים בשעות הפנאי ואת הטיולים שלנו אז גם שגרת הטיפוח משתנה בהתאם לעונת השנה. מה שאני תמיד מדברת עליו זה השמש אז את ההגנה מהשמש אנחנו מחליפים להגנה גבוהה יותר.
אם בחורף מספיק לנו להשתמש במקדם הגנה שמכיל 15SPF, הרי שעכשיו אנחנו כבר צריכות להעלות את זה ל-30 ו-50.

מיכל צפיר: כמה פעמים ביום מומלץ לחדש את קרם ההגנה?
מיכל חלילי: פעמיים ביום לפחות, זה גם נורא תלוי מה שגרת היום שלנו.
גם אם אני עובדת במשרד, אני צריכה לשים לב איפה החלון ממוקם.

מיכל צפיר: יש קרמים שמכילים בתוכם את קרם ההגנה, אז פשוט את הקרם הספציפי הזה לבקש עם מקדם הגנה יותר גבוה?
מיכל חלילי: לא תמיד, דרך אגב היום המגמה העולמית להוציא מהקרמים הקוסמטיים את ההגנה שככה יהיה יותר מקום בפורמולה לחומרים פעילים ומעל זה למרוח קרם הגנה שזאת מטרתו, הגנה!
אם אני משתמשת במייק אפ שמכיל SPF20 ומתחת מורחת קרם הגנה שהוא 20 SPF אז אני מוגנת פי שתיים.

מיכל צפיר: זה לא מוגזם כל השכבות האלה?
מיכל חלילי: לא! נכון שאם אני לא מתאימה את המרקם של הקרם לתכונות של העור שלי זה יכול להיות מוגזם ופה אנחנו נכנסות לנושא של טקסטורת הקרם. אם יש לי עור יבש, תמיד בחורף אני אשתמש בקרם שהוא בעל טקסטורה יותר כבדה, ובקיץ אני מחליפה אותו לטקסטורה קלילה יותר. אותו דבר בעור שומני, אם נמרח עליו קרם שהוא כבד, ישר נתחיל להזיע ויותר מזה, יתחילו להופיע פצעונים על העור. ז”א, שאת הקרמים היומיומיים שלנו אנחנו משנים לטקסטורה קלילה יותר בעונת הקיץ.

מיכל צפיר: ובכלל בקיץ יש נטייה להזיע יותר, האם מומלץ לשטוף את הפנים יותר פעמים? רק עם מים? סבון? פילינג?
מיכל חלילי: לא. לא לשטוף את הפנים יותר פעמים. לשטוף אותם פעמיים ביום. אבל במידה ויש לנו נטייה לעור שומני, אז להשתמש בסבון שיש בו חומצה סיליצילית, להשתמש בסבון שיש בו שמן עץ התה. כל החומרים שהם יותר אנטיספטיים. יותר מחטאים.

מיכל צפיר: וכל השיטות של צמר גפן, מי פנים, חלב פנים זה פחות מומלץ?
מיכל חלילי: זה קצת פאסה מהעולם. הסבון היום מחליף את המים והחלב. מי שמשתמשת בסבון פנים עושה בעצם את שתי הפעולות.

מיכל צפיר: לגבי טיפולים אצל קוסמטיקאית, הם משתנים? אם נניח עשינו טיפולי פיגמנטציה בחורף, בקיץ יש דברים אחרים שכדאי לעשות?
מיכל חלילי: בקיץ אנחנו שמות יותר דגש כקוסמטיקאיות על החדרת לחויות, על ניקוי, על החדרת נוגדי חמצון נגד רדיקלים חופשיים. בכלל, מי שהולכת לבריכה וחשופה לכלור, מייבשת את העור. חשוב להתאים את מהות הטיפול לאופי הלקוחה ולשגרה היומיומית שלה. כמובן, שהחומרים שנשתמש בהם הם הרבה יותר עדינים. אם בחורף אני עושה סדרות של פילינגים על בסיס רטינול וחומצות גליקוליות ויש לקוחות שאני מייצרת אצלם תהליכי קילוף, כמובן בהתאמה אישית. אלה לא טיפולים שאני אעשה אותם בקיץ. בקיץ הטיפולים הרבה יותר מתונים, הרבה יותר מחבקים ומפנקים ויותר מדברים על העלאת רמת הלחות.

מיכל צפיר: ואת אומרת את זה באופן גורף, זה לא משנה אם הלקוחה תגיד לך, אבל תקשיבי אני כמעט ולא בשמש, אני במשרד. עדיין, זה לא טיפול שהוא מיועד לקיץ?
מיכל חלילי: ממש לא ולא רק זה, גם מבחינת קרמים פעילים בלילה, אם בחורף אני ממליצה על שימוש ברטינולים וחומצות גליקוליות, אז בקיץ אני אעביר את הלקוחות שלי לחומצה מנדלית וחומצה לקטית שהן יותר ידידותיות, הן לא רגישות לשמש, אני אמשיך לטפל בחידוש העור.

מיכל צפיר: לסיום, משהו שקשור לאיפור, לבחירת מייק אפ, פודרה. משהו משתנה? כי האיפור גם בא במגע עם העור.
מיכל חלילי: מי שסובלת מעור שמן, תמיד לבחור מייק אפ שהוא oil-free , שהוא ללא שומן. הפודרה, נותנת לנו את המראה המאט ומקבעת לנו את המייק אפ על הפנים, אבל מי שנוטה להתאפר עם מייק אפ, למרוח קרם לחות, שהלחות תהיה ממש קלילה, שהיא לא תעמיס על העור.

מיכל צפיר: אני יודעת ששמים פריימר.
מיכל חלילי: הפריימר משטיח את העור, ממלא לנו קמטוטים ונקבוביות פעורות. יש פה גם מוטיב של לחות.

דילוג לתוכן