להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

מזון לעור – מה תאכלי כדי לשמור על עור יפה ובריא

הדרך לעור קורן וזוהר עוברת בצלחת. להרגלי תזונה יש השפעה ישירה על איכות וטיב עור הפנים והגוף, במיוחד בתקופות הורמונאליות בחיים ורוויות בסטרס. מחקרים מצביעים על כך שמזונות עתירי שומן מחמירים הופעה של פצעונים ויוצרים מראה שמנוני בעוד ירקות, פירות וסיבים תזונתיים יכולים להקל משמעותית בהפחתת דלקות בעור ובהשגת מראה חיוני. קיימים גם מזונות על בעלי אפקט אנטי אייג’ינג שיכול לתרום לתהליך עיכוב סימני הזדקנות העור.

העור שלך הוא במובנים רבים מה שאת אוכלת ולכן, חשוב שתבחרי בקפידה את חומרי הגלם ותרקחי עבורך תפריט מנצח למראה רענן יותר. לפנייך המלצה על “רשימת קניות” של מוצרי מזון בעלי אפקט חיובי על העור.

התיבול הנכון – נפלאות שמן הזית

חוקרים גילו שצריכה גבוהה של שמן זית (יותר מ-2 כפיות ביום) קשורה בהופעה של כפחות מ-31% סימני הזדקנות בהשוואה לאנשים שצרכו פחות מכפית ביום. אז מה יש בשמן הזית שכה תורם למראה העור? שמן זית עשיר בוויטמינים לרבות A, D, K, כמו גם ויטמין E. שמן זה גם נחשב כנוגד חמצון ואנטי בקטריאלי ולכן מומלץ במיוחד להפחתת אקנה. נסו להוסיף לסלטים ולמאכלים שונים 2 כפיות שמן זית וליהנות מהיתרונות הגלומים בשמן תוך כדי סעודה.

תזונה לעור בריא, שמן זית

הצד הייחודי של השוקולד המריר

בניגוד לסברה הרווחת ששוקולד ועור יפה לא הולכים ביחד, הרי שתלוי באיזה שוקולד בוחרים. שוקולד מריר עשיר בפלבנולים של קקאו בעלי תכונות נוגדות חמצון המסייעות לשיפור זרימת הדם וכך גם להעלאת לחות העור. הכוונה לשוקולד מריר עם לפחות 70% קקאו. בשוקולד יש ויטמינים שונים כמו A, B1, C, D ו- E, בתוספת ברזל וסידן שמסייעים בהגנה מפני נזקי השמש וגם מיוחסות להם תכונות להפחתת קמטים. שוקולד מונע התפרקות של קולגן – אותו רכיב ששומר על העור לח ורענן. כמובן שלא כדאי להפריז עם הכמויות, אבל אפשר להתפנק מעת לעת.

עגבניות או לא להיות

מה לא נאמר על העגבנייה? שהיא פצצת אנרגיה אדומה עם ויטמינים חיוניים ומוסיפה צבע וטעם לכל תבשיל. תשאלו את אייל שני, הוא כבר יספר לכן כמה הוא אוהב עגבניות. אבל בלי קשר לטעם או ריח, קשה להתווכח עם האיכויות של העגבנייה. היא מכילה נוגדי חמצון עוצמתיים שמשפיעים על הרדיקלים החופשיים וכך גם בעלי אפקט לעיכוב סימני ההזדקנות. הליקופן בעגבנייה יכול להגן על העור מפני השמש וכך מפחית את הסיכוי לכוויות מהשמש.

תזונה לעור בריא, עגבניות

הקשר בין ביצים וקמטים

בשורה משמחת לחובבות ארוחות בוקר מבוססות ביצים, אלה מציעות כמות גבוהה של חלבון ועל פי מחקרים, מפחיתות את הסיכוי לפתח קמטים ב-28%. יתרונות נוספים הן שביצים כוללות מינרלים וויטמינים כמו לוטאין וויטמין A שטובים לאיכות הראייה אבל גם תומכים במערכת החיסון וכשאת בריאה, העור שלך נראה הרבה יותר טוב ובמיוחד כשאת ישנה את שנת היופי הלילית שלך. החלבון בביצה תורם לעמידות הקולגן והאלסטין שאחראים על גמישות העור והן גם מכילות מינרלים וסילניום שמסייע בהגנת העור מפני נזקי השמש.

בפעם הבאה שאת מתכננת מה תאכלי, התייחסי גם לפרמטרים של רכיבים תזונתיים שמסייעים בשמירה על עור בוהק ותיהני גם מארוחה טעימה וגם מהשפעה חיובית על עור הפנים.

דילוג לתוכן