להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

כל הדרכים להשיג עור חלק בגוון אחיד

מי לא חולמת על עור חלק, קטיפתי, נקי ונושם, ממש כמו של תינוק? למרבה הצער, השנים עושות את שלהן וככל שהזמן עובר העור שלנו מושפע מזיהומים סביבתיים, מתהליך ההתבגרות, שינויים הורמונאליים וחשיפה מוגברת לשמש ומגיב בהתאם – המרקם משתנה, קמטים מופיעים וניתן להבחין בהבדלי גוון משמעותיים שיוצרים מראה בוגר ופחות אסתטי.
הבשורות המשמחות הן שיש כיום מגוון דרכים אפקטיביות לטפל בפיגמנטציה בין אם בשימוש בתכשירים דרמטולוגיים, טיפולי לייזר או טיפולי פילינג. אז במה תבחרו? סקירה של החוזקות והחולשות של כל שיטה בדרך לעור בגוון אחיד.

טיפול בלייזר

טיפול בלייזר להסרת כתמים והבהרת העור נחשב לטיפול יעיל, כיוון שהוא למעשה מאפשר לקרני הלייזר לחדור לשכבת הדרמיס העמוקה, מסיר הכתם וגם מעודד ייצור מחודש של סיבי קולגן. התוצאה היא שכבת עור חדשה בכל אזור בו נבחר לקלף את הפיגמנט ולחדש את העור בין אם באזור הפנים, המחשוף, הצוואר.
היתרון הבולט הוא שמדובר בטיפול קצר ומהיר יחסית. אך כדי להשיג את האפקט המבוקש יש לחזור על הטיפול מספר פעמים ובמקרים מסוימים הטיפול אף עשוי לגרום לרגישות יתר בעור. בנוסף, מדובר בטיפול יקר. הכאב תלוי בשימוש בסוג הלייזר, כשבלייזר מסוג פיקסל מאלחשים את המקום לפני הטיפול בעודד בשימוש בלייזר מסוג יהלום מבצעים הרדמה מקומית.

פילינג כימי

נשים רבות שסובלות מכתמי עור בין אם כתמים כתוצאה מהריון, כתמי גיל או טיפול בצלקות אקנה, פונות לטיפול בפילינג כימי. זה הוא הליך אשר בו למעשה מתבססים על תערובת של חומצות במטרה לקלף את השכבות העליונות של עור הפנים. ישנו פילינג כימי בשלוש רמות בהתאם לעוצמת הטיפול – שטחי, בינוני ועמוק ורק איש מקצוע ידע להתאים את העוצמה לסוג העור ולאפקט המבוקש לאחר אבחון מקיף.
ריכוז חזק של חומצה גליקולית או חומר אחר בו משתמשים בפילינג יכול להגיע לשכבת הדרמיס וכך לתקן כתמים על ידי קילוף תאי העור המתאים ובניית תאים חדשים.
היתרון הבולט פילינג כימי שטחי-בינוני הוא שמדובר בתהליך קצר יחסית שלא דורש הרדמה, רק פילינג עמוק עשוי לחייב הרדמה או אשפוז קצר ולאחריו יש לטפל ולהרגיע את העור, למשל, בהנחת רטיות קרות עד החלמה שנמשכת בסביבות שבוע ואר לאחריה ניתן לראות תוצאות, כיוון שבמהלך ההחלמה העורר אדום ונפוח יחסית. יתכן גם שבמקרים מסוימים של פילינג כימי עמוק תדרשו לתרופות אנטיביוטיות או למשחות אנטיביוטיות. כמו כן, בפילינג כימי במיוחד עמוק יתכנו תופעות לוואי דוגמת זיהומים, בצקות או הצטלקויות.

קרם הבהרה

קוסמטיקאיות מקצועיות ידעו להתאים לעור גם קרמים להבהרת הכתמים. כיום יש הרבה מאוד מוצרי קוסמטיקה יעילים וחדשניים לטיפול בפיגמנטציה העשירים בויטמין C בשילוב קומפלקס של חומרי הבהרה והאחדת גוון הפנים, כמו רזברטול המופק מענבים אדומים ופטל ובולם את ייצור המלנין בעור ומרכיב בשם Hentowhite שמסייע לעור לייצר פחות מלנין. מדובר במוצרים פעילים שניתנים לשימוש ביתי לאחר המלצת והכוונת הקוסמטיקאית ללא תופעות לוואי ידועות, ניחוחות ומרקם עדין הפועלים בצורה סינרגטית ובעלי השפעה מתמשכת לאורך זמן.

בכל מקרה, כדי להפחית את הסיכוי של הופעת כתמי עור, מומלץ להימנע כמה שיותר מחשיפה לשמש או בכל יציאה לשמש למרוח על הפנים ועל האזורים המועדים לכתמים קרם בעל מקדם הגנה SPF50.

דילוג לתוכן