להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

כך תטפלי בעור הפנים בזמן סטרס

האם מצב הרוח שלך יכול להשפיע על מראה עור הפנים? התשובה היא כן! פצעונים, קילופים, אדמומיות, גרד, אלה הם כמה סימנים שמראים שמשהו לא טוב עובר על עור הפנים. המתח היומיומי, הלחץ בעבודה, חוסר השינה – כל אלה ועוד משפיעים גם עליו, והתוצאה יכולה להיות מאוד לא נעימה.
מה כדאי לעשות וממה להימנע – התשובות במאמר שלפניכם.

מתח (סטרס) הוא אחד הגורמים המובהקים להזדקנות מוקדמת של העור. במצבים של סטרס הגוף משחרר הורמונים שעשויים לגרום לפצעונים ולסימפטומים חיצונים נוספים. חשוב לדעת שגם סטרס טוב (כמו התרגשות לפני חתונה) משפיע באותה מידה על עור הפנים. סטרס הוא גם אחד הגורמים העיקריים להגברת רדיקלים חופשיים בגוף. רדיקלים חופשיים גורמים לירידה באלסטיות ובגמישות של העור, הם מפחיתים את יעילות תפקוד התאים ותורמים להופעת קמטים. בזמן סטרס, במיוחד ממושך, עור הפנים משלם מחיר כבד והוא הופך להיות יבש יותר, אדמומי ולעתים אפרפר, הוא מאבד מהחיוניות ומהגמישות שלו, ובטווח הארוך הוא יתקמט מהר יותר ויהפוך להיות רפה ותשוש. סטרס יכול לגרום גם לאקנה ולפיגמנטציה, ואצל מי שסובל מפסוריאזיס או סבוריאה, הוא עלול לגרום להתפרצות המחלה.

מה עושים, ואיך מונעים נזק לעור גם לטווח הארוך

נתחיל ממה לא לעשות

זמן של סטרס, לחץ או חרדה הוא לא הזמן הנכון לעשות שינויים קיצוניים בעור הפנים. בתקופה זו לא כדאי להשתמש בקרמים המכילים חומרים פעילים, רצוי להימנע משימוש בחומצות פעילות, ולא לעשות טיפולי פנים פרובוקטיביים.

מה כן לעשות

1. להשתמש בהמון נוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים). נוגדי חמצון הם חומרים אורגניים המנטרלים את נזקי הרדיקלים החופשיים בגוף. הם מאריכים את חיי התא, ולפיכך מאטים את ההזדקנות של העור ומגנים עליו. הם מסייעים בעיכוב תהליכי הזדקנות, עוזרים במניעת מחלות ושומרים על המערכת החיסונית. ישנם מוצרים קוסמטיים שמכילים ויטמינים C ו- E, שפועלים נגד הרדיקלים החופשיים, ומגנים על העור לאורך זמן. במעבדות GIGI תוכלו למצוא סרום מסדרת ויטמין E , סרום מסדרת ESTER C, מסיכת חימר מסדרת NUTRI PEPTIDE, ואת מוצרי סדרת BIOPLASMA.

2. להזין את העור בלחות. סטרס מגביר את ההורמון קורטיזול שפוגע בלחות העור. לכן פעמים רבות העור מגיב ביובש קיצוני. במקרה זה, גם אם לרוב אתם משתמשים במוצרים קוסמטיים לעור רגיל, יש לעבור לשימוש במוצרים המותאמים לעור יבש העשירים בלחות. מוצרי טיפוח המעודדים ייצור קולגן ותורמים למוצקות העור ולטשטוש הקמטים.

3. אם העור מתכסה בפצעי אקנה, ניתן להשתמש בג’ל טיפולי שמרפא פצעים, מחטא, ומזרז את תהליך הריפוי. אנחנו פיתחנו סדרה שלמה עבור כך – סדרת DERMA CLEAR – סדרה פרא-רפואית לטיפול באקנה.

4. סטרס מדיר שינה מהעיניים, מה שגורם להופעת שקעים שחורים וסימני עייפות מתחת לעיניים. על מנת לשפר את המצב באזור, יש למרוח מדי יום קרם עיניים מרענן, שמכיל חומרי לחות, ומעודד את התחדשות התאים.

5. כיוון שהעור רגיש בתקופות של סטרס, חשוב לשים דגש על הגנה מפני חשיפה לשמש.

אילו מוצרים מתאימים לשימוש בזמן סטרס?

במעבדות GIGI פיתחנו שתי סדרות ייעודיות שמטפלות בעור הפנים גם במצבי לחץ או סטרס:

1. מוצרי סדרת RECOVERY, המונעים בין היתר אדמומיות ורגישות, ומתאימים מאוד לשימוש תקופתי בעור הסובל מתופעות של סטרס. במיוחד מתאים למצב זה קרם נגד אדמומיות, רגישות, נפיחות או סטרס, כיוון שמערכת כלי הדם, שהיא חלק מהמערכת החיסונית, פעילה מאוד בזמן סטרס, העבודה של הקרם היא לכווץ את כלי הדם, ולהחזיר אותם לפעילות תקינה. מוצר נוסף מהסדרה שמתאים למצבי סטרס הוא מסכת לחות פוסט טיפולית, שמרגיעה רגישויות, אדמומיות ונפיחות ומונעת התפתחות גירויים בעור.

2. מוצרי סדרת E VITAMIN, המגנים על מעטפת התא, ושומרים על רמת לחות גבוהה בעור. ויטמין E עוזר לשמור על הלחות הטבעית של העור, והוא מצוין לטיפול וריכוך עור יבש, ומנטרל את פעילותם ההרסנית של הרדיקלים החופשיים. קרם העיניים מהסדרה עשיר בוויטמין E והוא מונע קמטוטי יובש וכהויות שמצטברות סביב העיניים גם כתוצאה מסטרס או עייפות.

3. ישנן כמה מסכות שמתאימות לשימוש במצבי סטרס: מסיכת חימר מטהרת מסדרת NUTRI PEPTIDEהמתאימה לעור הסובל מחוסר איזון של בלוטות החלב. היא עשירה במרכיבים חיוניים המסייעים לאיזון וטיהור העור. מאותה הסדרה מסכת לחות, המתאימה לעור הסובל מיובש מוגבר. היא עשירה במרכיבים חיוניים המסייעים לעור לתקן נזקים ולייצר מאגר לחות נורמלי.

כמובן שחשוב לשמור, בעיקר בימים של לחץ וחרדה, גם על אורח חיים בריא ועל שתיית מים מבוקרת. לתזונה מאוזנת יש חשיבות גדולה על מראה הפנים שלנו והיא יכולה להביא לשיפור ניכר במראה שלו. ולא פחות חשוב למצוא את הדבר שמרגיע אותנו – להתאוורר מהשגרה היומיומית, לתת לגוף לנוח כשניתן, ולעסוק בפעילות ספורטיבית שעושה לכם טוב. כשאתם בתקופה לחוצה ומתח רב סובב אתכם, התייחסו לעור הפנים בצורה רגישה, בדיוק כפי שיש להתייחס לנפש, שבימים שכאלה, דורשת התייחסות מיוחדת.

דילוג לתוכן