להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

חשיבות טיפוח העור כבר מגיל צעיר

כנשים צעירות, בשנות העשרים או השלושים שלנו, אנחנו מקפידות להיראות הכי טוב שאנחנו יכולות. אנחנו משקיעות בלבוש, באיפור, בפרזנטציה שלנו. אחרי הכול אלו הן השנים הכי יפות שלנו, שנות פריחה. אחת הסיבות לכך שאנחנו נראות כל כך טוב בשנים אלו היא דווקא מה שלא “פורח” וזה העור שלנו. את הפריחה שלו (לרוב) הוא מסיים בשנות ההתבגרות (תודה לאל) וימי הקמטים נראים לנו רחוקים כשנות אור. לכן אנחנו נוטות להזניח או לא להשקיע באיבר הזה, העור שלנו בשנים אלו וחבל. דווקא בשנים אלו אנחנו מכריעות את גורלו עם כל החלטה שלנו. החל מתזונה נכונה או פחות ועד לשגרת הטיפוח שלנו.

מה הם הגורמים העיקריים לנזקי העור?

שני הגורמים המרכזיים לנזקי העור בגיל מאוחר הם חשיפה לשמש ו-גנטיקה. כמו בכל תחום אחר בחיים גם פה מדובר בתורשה וסביבה ולמזלנו יש מה לעשות בנושא. תזונה לא מאוזנת בגיל צעיר תותיר סימנים מובהקים בגיל מבוגר, חשיפה מרובה לשמש תורמת להיווצרות כמטים וכתמים על העור ועודף קפאין ואלכוהול יותירו את העור שלנו מיובש. כל זאת ניתן למנוע אבל מה בנוגע לגנטיקה?

העיקר להתחיל מוקדם

לקראת גיל 25, הגוף שלנו מתחיל להאט בייצור קולגן, חלבון מבני שאחראי ביחד עם חלבון נוסף בשם אלסטין לנראות העור שלנו. בגיל הזה יש לנו עדיין את הכוח להשפיע על עתיד העור שלנו וכל זה תלוי בשגרת הטיפוח שנאמץ לעצמינו, אנחנו נגד הגנים שלנו.

נזק שנעשה אי אפשר להחזיר לאחור וקמטים אי אפשר להעלים לחלוטין אבל בהחלט ניתן למנוע נזק עתידי לעור שלנו, והכול מתחיל בהרגלים טובים.

טיפול פנים

 

אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל בשגרת טיפוח

קשה מאוד להיפטר מהרגלים רעים, בניגוד להרגלים טובים אותם בקלות אפשר לאמץ במהלך החיים. לכן חשוב להקפיד על שיגרה נכונה כבר מגיל צעיר. לכן אם נקפיד על שיגרה טובה ובריאה לעור שלנו, סביר להניח שנצליח למנוע הרבה מאוד נזקים עתידיים. אם את מעשנת, לא מקפידה על הגנה מפני השמש והולכת לישון מבלי להסיר את האיפור כראוי בגיל עשרים, סביר להניח שהעור שלך יראה בהתאם. לעומת זאת אם את בת 30 ותמיד הקפדת על שיגרה בריאה, סביר להניח שהעור שלך יהיה בריא וקורן גם בגיל 30.

אבל מלבד ההרגלים שלנו, צריך לקחת בחשבון גם את הגורמים הגנטיים לכן שיגרת טיפוח הכוללת שטיפות פנים וקרמים מבוססים על חומצות ורטינול וויטמינים דוגמת E ו C יעזרו לעור שלנו לשמור על הגמישות שלו וימנעו הזדקנות מוקדמת של תאי העור. אף אחד לא אמר שצריך לקפוץ ישר לתותחים הכבדים, אבל המדע הוא החבר הכי טוב שלנו גם במקרה הזה וכדאי להקשיב לו.

לסיכום, תזונה נכונה, הגנה מהשמש וקרמים מועשרים במעודדי קולגן כמו רטינול ואנטיאוקסידנטים בנוסף לשמירה על היגיינה יומית, הם הבחירה הבטוחה שלך בתור אישה צעירה.

שגרת טיפוח מומלצת לעור צעיר, בהמלצתה של הקוסמטיקאית והמדריכה הבינלאומית של GIGI, מיכל חלילי:

שגרת בוקר: פילינג אורז מסדרת ESTER C מושלם לניקוי הפנים בבוקר. לאחר מכן יש למרוח קרם יום, מומלץ מסדרת ויטמין E לעור שמן או יבש. בקיץ יש להשתמש בקרם הגנה SPF 40 מעל קרם הלחות בחשיפה ממושכת לשמש.

שגרת ערב: לשטוף את הפנים עם סבון עץ התה מסדרת ארומה אסנס. לפני השינה מומלץ למרוח קרם חומצה לקטית של נוטרי פפטיד או חומצה אזלאית לעור הסובל מאקנה מסדרת ביופלסמה.

פעם בשבוע: טיפול במסכת חימר או מסכת לחות מסדרת נוטרי פפטיד בהתאם למצב העור.

דילוג לתוכן