להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

הקשר בין רמת החומציות (PH) לטיפוח העור

משמעותו המילולית של המושג PH, רמת חומציות, היא פוטנציאל התנתקות המימן מהמולקולה. רמת החומציות היא ערך מספרי שנע בדרך כלל מ-0 עד 14 ומתייחס לרמת החומציות או הבסיסיות של חומר מסוים, כאשר רמת חומציות 7 הינה ניטרלית.

PH בעולם טיפוח העור והקוסמטיקה

למוצרי קוסמטיקה לניקוי העור כמו שמפו או סבונים יש רמת חומציות גבוהה, מעל 7, בעוד למוצרים מבוססי חומצה גליקולית או סליצילית יש רמת חומציות נמוכה יחסית (שנעה בין 3 ל-4). העור של רובינו בעל רמת חומציות בין 4 ל-6 ומוגן מפני חיידקים הודות ל”שכבת מגן חומצית” עוצמתית בעלת רמת חומציות נמוכה המורכבת מחֶלֶב, זיעה ותאי עור מתים. המוצרים בהם אנחנו משתמשים יכולים לשבש או לאזן את רמת החומציות של העור שלנו, אך כשהיא מאוזנת, העור נראה זוהר ובריא יותר.

משבשי  חומציות נפוצים

מוצרים רגילים לניקוי העור מכילים חומרים פעילי שטח, כמו סודיום לואריל סולפט (SLS),אשר הינו משבש החומציות הגדולים ביותר: ניקוי בודד בעזרת סבון חזק יכול להסיר את השכבה החומצית ששומרת על העור ולהשאיר אותו חשוף לחיידקים. במחקרים שנעשו, התגלה שניקוי הפנים בעזרת מוצר בעל רמת חומציות גבוהה (מעל 7) גורם להתפרצות של אקנה בעור, ולאחר שלושה חודשים לנחקרים היו יותר פצעונים בהשוואה למצבם בתחילת המחקר.
בנוסף, באופן מפתיע, אפילו אם משתמשים במוצר ניקוי בעל רמת חומציות מאוזנת, אם המים שבהם משתמשים לשטיפת הפנים הם בעלי רמת חומציות גבוהה – וניתן לבדוק זאת באמצעות נייר לקמוס – זה עדיין יכול להשפיע על העור. לכן התחילו לייצר מים מיסלריים – מוצרי ניקוי עדינים שלא צריך לשטוף במים.

 

 

נוגדי חומצה

מוצרים מבוססי חומצה בעלי רמת חומציות נמוכה, כמו סרומים המבוססים על ויטמין C, פילינג כימי או מוצרים מבוססי חומצה גליקולית גורמים הרבה פחות נזק ממוצרים בסיסיים. למוצרים חומציים יש רמת חומציות נמוכה שמאפשרת להם להסיר תאי אור מתים, אבל לא את השכבה החומצית ששומרת על העור. בדרך כלל הם גם נספגים יותר טוב וחודרים לעור יותר בקלות בהשוואה למוצרים בעלי רמת חומציות גבוהה, אבל שימוש מופרז במוצרים חומציים עלול לגרום לקילוף יותר של העור ולהחליש את מחסום העור, ויש להשתמש בהם באופן מידתי.

 

שיקום של מחסום העור

אם נגרם נזק לעור, ההשלכות יכולות לנוע מאדמומיות ועד דלקת בעור. מחקרים מראים שיש מוצרים שיכולים להשפיע על רמת החומציות של העור עד 6 שעות לאחר מכן, אבל הגירוי יכול להימשך כמה ימים. במחקר אחד נמצא שעור כהה לא נפגע כמו עור בהיר כי יכול להיות ששיש לו רמת חומציות נמוכה יותר ושכבת המחסום שלו חזקה יותר. כדי לאזן את מצב העור, יש להשתמש במוצרים בעלי רמת חומציות ניטרליים.

דילוג לתוכן