להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

הדרך הטובה ביותר למנוע רגישות

האם העור שלך רגיש במיוחד? אדמומיות, גירוי, יובש ומתח בעור הפנים מציקים לך? יתכן כי עורך סובל מרגישות ואת אינך מודעת למצבו או שאת משתמשת במוצרים המחמירים את דרגת הרגישות בעורך. עור הסובל מרגישות ומאובחן כ”עור רגיש” גורם לתחושת אי-נוחות, למראה מתוח ועייף וללא טיפול מתאים מצבו אף מחמיר עד כדי הפרעה לאורח החיים. החדשות הטובות: סוגיית הרגישות ניתנת לטיפול ולמניעת תופעות הלוואי האופייניות. מהו עור רגיש? מעל ל-90% מהנשים מדווחות על רגישות מסוימת בעור מול יועצות היופי, אבל בדיקה קלינית מראה כי כ-30% בלבד מהנשים אכן סובלות מרמת רגישות גבוהה בעור המחייבת איבחון, טיפול ושימוש במוצרי טיפוח מיוחדים להקלה על המצב.

עור יכול להפוך לרגיש בכל גיל, החל משלב הינקות ועד זקנה מסיבות שונות ומגוונות. עוצמת הרגישות גם היא משתנה ומושפעת מגורמים כמו תזונה, תנאי אקלים קיצוניים, רגישות לאבקנים, לחומרי קוסמטיקה, ניקוי ו\או בישום. עור הפנים מאובחן כ’עור רגיש’ גם המצבים של התפרצות רוזנציאה, אסתמה של העור (אוטופיק דרמטיטיס) או התפרצות אקנה. לעיתים קרובות חוברים יחד מספר גורמים המחמירים את דרגת הרגישות של העור. כאשר העור סובל מרגישות, פעולות פשוטות כמו מקלחת חמה, רחצה בסבון גרגירים, מריחת מסנני קרינה או חשיפה לשמש גורמים לאדמומיות מוגברת, ליובש מגרד ואפילו במקרים מסויימים להיווצרות פצעונים דלקתיים.

הדרך הטובה ביותר למנוע רגישות מומלץ לאבחן את המצב המדויק של העור בעזרת דרמטולוג או קוסמטיקאית מקצועית ולמצוא את הגורמים המחריפים את מדד הרגישות. להתייעץ עם קוסמטיקאית לגמי טיפולים וחומרים המחזקים את מחסום ההגנה הטבעי של העור. להימנע מחשיפה לשמש. במקרים של חשיפה יש להגן על הפנים עם מוצרי הגנה המכילים מסננים רחבי טווח המונעים קרינת UVA ו- UVB. עשו היכרות עם רשימת המרכיבים של מוצרי קוסמטיקה והשתדלו להימנע ממרכיבים סינתטיים, תוצרי נפט ופאראבנים הידועים כחומרים מעודדי רגישות בעור.

שמרו על רמת לחות גבוהה בעור על ידי מריחה חיצונית ושתיה מרובה. רמת לחות תקינה בעור עוזרת להרגיע מצבים דלקתיים, משפרת את פעולת הריפוי העצמית של העור ומעניקה אנרגיה לתאים. כאשר אתם משתמשים בחומר הגורם לפילינג בעור כדוגמת ויטמין A ( רטינול) או חומצות אלפא הידרוקסיות מומלץ להתייעץ עם קוסמטיקאית לפני התחלת השימוש, ובמקרים של תגובת ייתר שאינה אופיינית לטיפול להפסיק מיד את השימוש.

דילוג לתוכן