להתאמה אישית אונליין ורכישה - התקשרי עכשיו! 03-9155683

הדרך האמיתית שבה לחץ נפשי פוגע בעור שלך – ואיך פותרים את הבעיה

כל מי שעבר עליה שבוע קשה מכירה את מראה הפנים הניבט אליה בבוקר מהמראה: נפיחות ועיגולים כהים מסביב לעיניים, הופעה פתאומית של קמטוטים, גוון אפרורי של העור ומראה כללי עייף וחסר חיוניות. לכל הסימפטומים האלה קוראים בשפה במקצועית הזדקנות על רקע לחץ. גורמי לחץ יומיומיים ((Stress כמו עבודה תובענית, מחסור בשעות שינה וסגנון חיים לא בריא, יכולים לגרום לתופעות אלה ובנוסף גם כתמים לבנים, פצעונים וקמטי הבעה עמוקים, כך שהעור שלך נראה זקן יותר בשלוש עד שש שנים.

המאפיינים הפיזיים של לחץ

סטרס מאט את העיכול, מה שמשנה את אוכלוסיית החיידקים באופן שעלול לגרום לפגיעה בשלמות של רירית המעיים. זה עלול לגרום לדלקת מפושטת בגוף ולהביא להתלקחות של אקנה מבוגרים ולהזדקנות בטרם עת. יתר על כן, הורמון הלחץ, קורטיזול, משפיע לרעה על העור בגלל היותו גורם לפירוק סיבי קולגן השומרים על מוצקות העור.

מה ניתן לעשות

למרבה המזל, אפשר לצמצם את הנזקים האלה במידה משמעותית על-ידי התמקדות בשגרת הטיפוח היומיומית. כשיוצרים “תגובת הרגעה”. תגובה מרגיעה של הגוף מונעת הפיכה של לחץ נפשי לתהליך דלקתי. חמש דקות מדיטציה ביום לדוגמא היא אחת הדרכים לייצר תגובה מרגיעה ולחולל מהפך בעור. גם פעילות גופנית קבועה חשובה. שתיהן מגדילות את הרמה של בטא-אנדורפינים, שנלחמים בהשפעות הקורטיזול על הקולגן.

לנזקים סביבתיים יש השפעה עצומה על העור שלך. מזהמים וקרינה סביבתית גורמים להיווצרות של רדיקלים חופשיים שעלולים לפגוע בדנ”א, מה שמביא להזדקנות העור. חומרים מגרים כמו קרדית האבק ואלרגנים שנמצאים באוויר מפעילים אנזימים שמפרקים קולגן, מה שמחמיר את הקמטים.

שיחה עם קוסמטיקאית מקצועית של GIGI תסייע לך להגן על העור מפני השפעת הלחץ על ידי התאמת מוצרי טיפוח פעילים שיעבדו בשגרת היומיום הלחוצה שלך. וחשוב מכל – הקדישי לעצמך 10 דקות של שקט בערב, עדיף עם מסכת לחות עשירה על הפנים, כדי לשחרר הצטברות לחץ ולהיראות טוב יותר בבוקר שלמחרת.

דילוג לתוכן